Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Η πόλις


Είπες · «Θα πάγω σ'άλλη γη, θα πάγω σ'άλλη θάλασσα.
Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλύτερη από αυτή.
Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή ·
κι είν'η καρδιά μου-σαν νεκρός-θαμμένη.
Ο νούς μου ως πότε μες στον μαρασμόν αυτόν θα μένει.
Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ,
που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα».

Καινούργιους τόπους δεν θα βρεις, δεν θα βρεις άλλες θάλασσες.

Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς
στους ίδιους. Και στις γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς ·
και μες στα ίδια σπίτια αυτά θα ασπρίζεις.
Πάντα στην πόλη αυτή θα φθάνεις. Για τα αλλού-μη ελπίζεις-

δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κόχη τούτη την μικρή, σ'όλην την γη την χάλασες.

Καβάφης

1 σχόλιο:

  1. Μια αλήθεια που πονάει!

    ...δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
    Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ...

    https://www.youtube.com/watch?v=ENi9Crx7UYE

    ΑπάντησηΔιαγραφή